9 Mayıs 2010 Pazar

Kaldırımlar


''Kaldırımlar, çilekeş yalnızların annesi;
Kaldırımlar, içimde yaşamış bir insandır.
Kaldırımlar, duyulur, ses kesilince sesi;
Kaldırımlar, içimde kıvrılan bir lisandır.''
Anneler günü için annemi aramadan önce,bundan 10 sene önce gurbette yaşayan bir öğrenci veya yeni çalışmaya birinin annesini nasıl aradığını düşündüm.o sırada facebook'un popüler gruplarından birinde N.F.Kısakürek'in Kaldırımlar şiirini dinlerken,bu kıtası dikkatimi çekti.sonra aradım annemi,her zamanki gibi meşgule aldı,ama ben bugün için kendim aramak için bir kez daha aradım,açtı.
Annem: Maça gideceksin diye arayıp,izin mi isteyeceksin?
Ben: Yoo,öyle birşey yok zaten gidecem maça.
Annem: keserim seni,izinsiz rızasız gitmek yok.hem daha geçen hafta koca fenerbahçe trabzona yenildi,çok kırıldım.
Ben: anne tamam bak şimdi gitmeyecem akşama doğru çıkacam,hem olur arada bir.10 maçtır üst üste kazanıyor bu takım.
Annem: olmaz öyle şey,size yazık değil mi siz bu kadar maça gidiyorsunuz,hep kazanması lazım.
Ben: anne tamam kazansın,hepimiz öyle istiyoruz da her maçı kazanamaz.Babam ne yapıyor,o nerde.
Annem: o da ne yapsın,içerde tv izliyor.
Ben: bu arada ''Anneler günün kutlu olsun'',ellerinden öptüm.
Annem: tamam hadi yavrum,allah sizleri korusun.İnşallah bugün kazanırsınız maçı.(arkadan bjkli babam,hadi olum allah yardımcınız olsun diye bağırıyor)
Ben: sağol,hadi öptüm,dua etmeyi unutma.saat 6 gibi başla 10'a kadar devam et.babama da selam söyle.
Annemin duasını aldıktan sonra, öğlen haberlerinde Ntvspor'da Rijakard'ın 3.lük için mücadele ediyoruz,M.Helvacı'nın 4. olursak takım oyuncularını tebrik edeceğim diye ironik açıklamalarını dinledim.
aklıma bir istanbulspor maçında söylediğimiz şu dizeler geldi:
Ne antep ne malatya ne de denizli,
Bu sene sensin yedinci,
Küme de kal,küme de kal,
Küme de kal galatasaray..

yıllarca yediğiniz haram lokmalar birer birer burnunuzdan fitil fitil geliyor.hakkına girdiğiniz insanların ahı tutuyor.gözü dönmüş bir şekilde,vahşiliği enjekte ettiğiniz sistem bugün sizin yüzünüze tükürüyor.ABD'nin odtü'yü kendine ortadoğu'da kalifiye eleman yetiştirmek için kurup da,Odtü'nün ABD düşmanlığının merkezi haline gelmesine benzetiyorum bu durumu.
Birazdan maç için çıkacağım,içimde heyecan var mı elbette ki var,ama içim çok rahat.çünkü bugüne kadar iyi veya kötü,11-12 oyuncumuzun çok büyük özverisi,fedakarlığı,taraftar olarak bizim büyük bir inanmışlıkla desteğimizle geldik.''her fiilin faili allahtır''.allah bu gece saat 10 itibariyle bize galibiyeti de mağlubiyeti de nasip etse başımız öne eğilmeyecek,çünkü biz gereğini yaptık.duamızı da ettik,inşallah allah da lütfederse karanlık gecemizin sabahı aydınlık olacak!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder