26 Nisan 2010 Pazartesi

Dilimde Şarkıların!


Antalyaspor maçı ile aynı gün olan bir gs bayan basket maçında caferağa'da doğmuştu bu beste.Caferağa'ya giriş yaptığımda Işıl ile uğraşan tribünler arada nasıl olduysa bir beste girmişti.küfürü arka başlatıyordu,polis hareketlenince klasik olarak besteyi de arka taraftakiler giriyordu.ilk başlarda ön tarafa ezberletmek için bir az zorluk çekildiyse de,beste gs maçında olmanın etkisi ile oradaki 300-500 kişi tarafından öğlen saatlerinde ezberlenmişti.
ama ;
''akşam oldu hüzünlendim ben yine,
hasret kaldım gözlerinin rengine.
gel mehtabım, gel sevdiğim, gel yine;
hasret kaldım gözlerinin rengine.''

misali, antalyaspor maçında F.Aydınus protestosu ayağına arada kaynadı gitti beste.çünkü stadda denenmemişti,ezberletilmemişti.hakemlere ayar vermek daha bir öncelikliydi o gün için.iyi mi oldu,tabi ki iyi oldu.Antalya maçı,gençler beraberliğini saymazsak dönüm maçıydı.o gün hakemlere koyulacak tepki,kamuoyunun nabzını ayarlamak açısından bir bestenin ezberletilmesinden daha önemliydi.Antalya maçı için ''Fenerbahçe sen çok yaşa'' gibi nisbeten daha bilinir beste,tribün ahengi açısından daha doğru bir seçim olduğunu şimdi anlıyoruz.aslında salon maçlarının beste denemeleri için ne kadar önemli olduğunu bir kez daha anlıyoruz.salonda bir kaç maç denenmeden,stadta söylenen besteler unutlup gidiyor.çünkü ertesi hafta ankaradaki gençler maçında dahi beste tribünün çoğunluğu tarafından bilinmiyordu ve denemeler başarısız oldu.ne zamanki 2-3 maç salon maçlarında ısrar edildi,bunun üzerine beste çok sevildi,bestenin üzerinden koreografiler yapıldı.inşallah bu beste uğurlu gelirde şampiyon olursak,bu seneki şampiyonluğumuzun belki de en güzel simgesi,uğuru olarak tarihe geçer.ve biz tribüncülere,taraftarlara da düşen,önümüzdeki seneler için yine simgesel,uğurlu besteler üretip tribünlerimize kazandırmak,hem takımı hem de tribünleri motive etmek.

Not:besteyi hangi grup yapmıştı hatırlamıyorum.kim yaptıysa eline,ağzına,fikrine sağlık. bestenin doğuşunu burada özetlemeye çalıştım.varsa ben yaptım diyen sahiplenebilir.

4 yorum:

  1. manisa deplasman yolunda yapılıp, caferağa'daki o maçta ilk defa tribünde söylendi. kadıköyde de çok ilginç tribünde değil de kızların bergamo ile oynadığı final maçında koridorlarda yayıldı gitti.

    YanıtlaSil
  2. besteyi GFB'den Can Turgut adlı biri yaptı

    YanıtlaSil
  3. münferit mi,yoksa bir alt gruptan mı acaba.

    YanıtlaSil
  4. orasını tam bilemicem , forumda konuşulmuştu

    YanıtlaSil