17 Şubat 2010 Çarşamba

Anadolu tribünleri v3-Göztepe


Karşıyaka tribününü değerlendirdiğim yazıda belirtmiştim bir kez daha söyleyeyim, ikisini kıyaslarsak Göztepe açıkça daha iyi bir deplasman tribününe sahip.
tabi daha kesin bir değerlendirme için izmirdeki durumu bizatihi izleyerek konuşmak daha rasyonel olur.
ancak deplasmanda göztepe karşıyakadan açıkça daha iyi bir tribün.
gelelim göztepe tribünlerine, geçen sene nisan ayında güzel bir ankara baharında göztepe cebeci inönü'de ismini şimdi hatırlayamadığım bir takımla maç yapmıştı.(şimdi geldi aklıma: ankara demirspor.)
sayıca sağlam gelmişlerdi.600-700 civarı insan vardı tribünde ancak şunu belirtmeliyim ki, ankaradaki göztepeliler de maça organizasyon yapmışlardı(zaten ben gördüğüm ilan haberiyle maça gittim).
maça biraz geç girebildim, ancak çok sağlam bir başlangıç yaptıkları stadın dışına taşan sesleri ile kendini belli ediyordu.
başını göğe kaldırarak (kurt uluması gibi) besteleri başlatan bir çocuk maçın son 20 dk.sı fotoğraf çekmeye başladı.şaşırdım kaldım.
tribün lideri, amigo gibi birşey yok o da çok garipti.
aslında iyi bir sistem uyguluyorlardı, hadi hadi bağırın diyen yok, ya herkes gönülden coşkuyla bağırıyor ya da hepsi birlikte susup maç izliyorlardı.
evet dediğim gibi son 20 dk. hakeme sövme kayma, sahadakine ''hadi lan koş oğlum'' demekle geçti ve hiçbir beste girilmedi. demek ki izmir tribünlerinde bu bir alışkanlık son 20 dk,30 dk ses çıkarmamak.
belki ben alışkın değilimdir ondan bana garip geliyor.bizim tribünle kıyaslama doğru olmaz ama 2-3 saniyelik bir duraksama olsa anında 4 yerden beste girilmesine alışkınız tabi, böyle 20 dk sus pus oturan görünce insan şaşırıyor.
göztepe tribüncüleri birbirine çok benziyor sima, stil, ve imaj olarak.
sarışın çocuklar, saçlar dik dik, genelde küpeli veya aksesuarlı, az bir orta yaşlı olanlar da at kuyruğu bırakmışlar.
karşıyakadan daha genç bir tribün.yani yaş ortalaması daha düşük.
bir diğer izlenimim de takımın ligdeki durumunu çok iyi biliyorlar, rakipleri çok iyi takip ediyorlar.
bestelerin arasından bir kaç tane beğendiğim vardı eğlenceli olan.ancak bestelerin %80 i sitem dolu besteler(bilmem kaç senedir şampiyonluk yok falan filan).
yani sahaya dönük, futbolcuyu gazlayan, takımı şahlandıran atağa kalkınca coşan besteler neredeyse hiç yok.
yine de coştuğu anlarda iyi bir tribün olarak aklımda kaldı göztepe tribünleri ve bestede sürekliliğe daha dikkat ederlerse daha iyi bir tribün olacaklardır.
ve bir de maçın sonunda kesilmeler olmazsa tabi!

Not: izmirin siyaseten duruşu belli olmasına rağmen, iki tribünde de (karşıyaka ve göztepe) hiç siyasi eğilimi hissettiren bir slogan, mesaj, söz , beste yoktu.
çok enteresan geldi bana.
yılmaz özdil'in izmir'i bu olamaz :D

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder