17 Şubat 2010 Çarşamba

Anadolu tribünleri v2-Karşıyaka


Karşıyaka-Göztepe. izmir için merak ettiğim 2 öge.
İkisinin de ankara deplase tribününde bulundum.
Hemen söylemek gerekirse Göztepe'nin daha iyi bir tribünü var. ancak karşıyaka'nın ankara deplasmanında biraz olsun mevsim handikapı vardı.
ayrıca, geçen seneye kadar üstü kapalı , şeref tribünün üstü deplasman seyircisine verilirken, bu sene karşıya sürdüler bütün deplasman taraftarını cebeci inönüde.
ankaranın bu seneki en soğuk kış gününde, ince bir yağmur ve durmak bilemeyen sert bir rüzgarın olduğu bir günde hacettepe ile maç yaptı karşıyaka. aşırı soğuk tribünleri hareketlendirmesi gerekirken ısrarla maç izlemek istedi onca yoldan gelmiş izmirin karşı yakalıları.
son 30 dakika zaten hiçbir tezahürat olmadı.yaklaşık 600 kişi gelinmişti ancak bağıran adam en fazla 100'dü.çok garipsedim.yazık yani o kadar yoldan gelmişsiniz, hava da soğuk başka çare yok, ya zıplayacaksın, ya da bağıracaksın.
eve geldiğimde ayaktan itibaren donmuş vaziyetteydim.allahtan atkımı götürmüştüm de kafama sardım saçlarımı az da olsa yağmurdan koruyabildim.ancak burun çeşme gibi akıyordu.
neyse karşıyaka belli ki izmirde evinde güçlü ama iyi bir deplasman tribünü yok.
ancak dikkatimi çeken en önemli husus ise göztepeye göre yaş ortalaması yüksek bir tribün bunu da belirteyim.
benim için hayal kırıklığı oldu karşıyaka tribünleri.
bağırma yok.orjinal kendilerine has beste 2 tane söylediler. gerisi klasikler albümü.
ayrıca bir diğer eleştirim de şu olacak;
aşkın kanununu melodili bestelerinde ''süper lig hasreti'' diye bir tamlama geçiyor ve çok soft olmuş.
aşk, tutku, hasret kavramları en kötü bu kelimelerle anlatılabilir herhalde.
ispanyol olsalar ''la liga umudu'', ingiliz olsalar ''premier lig aşkı'', italyan olsalar '' seri A hasreti'' mi diyecekler? gördüğünüz gibi çok komik duruyor.

sonuç olarak tavsiyelerim:
-soğuk deplasmanlar çok büyük çılgınlıklara neden olmuştur her zaman, bunu değerlendirin,
-bestelerin sözlerini gözden geçirin,
-bestelere katılım yüzdesi çok düşük bunu artırın,
-oldukça az spontane tepki gelişiyor, bunu artırmaya bakın,
-iyi kötü geçmişten gelen bir namınız var, bunun hakkını verin.

şimdi bu yazıyı okuyacak bir karşıyakalı, sen kimsin de bize sallıyorsun diyebilir.
ben zaten tribünü seviyorum,
türkiyede zamanında bir tribün kültürü var olduğu söylenen bütün tribünleri fırsat buldukça izliyorum takip ediyorum.
kendimce de eksik gördüğüm yanlarını dışardan birinin gözüyle belirtiyorum ve belki eleştiriye açık bir yönleri varsa kendilerine katkım olur.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder